Max blog: luxueuze loungebarren, rustige plekjes met veel privacy

Lieve lezers,

Inmiddels zijn we alweer een week verder en genieten we nog volop van het prachtige eiland Ibiza. Sinds mijn eerste blog zijn we heel wat baaitjes en strandjes afgegaan en zijn we bijna heel het eiland rondgevaren. Ons tempo is erg relaxt. Elke dag varen we een klein stukje verder en ankeren we in een ander baaitje. De verschillen zijn groot.
OLYMPUS DIGITAL CAMERADe ene dag genieten we van de meest luxueuze loungebarren van Ibiza en de andere dag van de rustige stranden met prachtige natuur.

Ankeren is voor ons de perfecte oplossing, omdat de havens in Ibiza erg duur zijn en tevens bijna altijd helemaal volgeboekt. Ook geeft het ons een lekker rustig plekje met veel privacy. Het ankeren zelf gaat soms nog niet helemaal soepel, maar we worden er steeds bedrevener in. Elke keer voelt het weer heel goed als we stevig liggen op een fijne plek! Afgezien van het mooie weer, elke dag 30 graden en zon, en de altijd lichtblauwe zee en lucht, zijn er een aantal dingen die een geweldige indruk op me hebben gemaakt.

We lagen in een baai bij San Miguel. Een klein en smal baaitje met een groene en rotsachtige omgeving. Na een pittige rotswandeling waren we allebei hongerig en stapten in de bijboot om terug te varen naar de Anne Marie. Toen we langs een stelletje rotsen voeren trok iets mijn aandacht: een verborgen strandje. Ondanks onze knorrende magen besloten we een kijkje te nemen. We trokken onze boot op het droge en ontdekten het barretje IMG_2433achterin. Het was een soort hippiebarretje en het echte ‘Ibiza gevoel’ overspoelde ons.

Nadat we genoten hadden van een Mojito in een hemelbed gingen we aan een van de 5 tafeltjes zitten en besloten hier te blijven dineren. Toen de schemering insloeg gingen de honderden lampjes om ons heen aan. Het eten; gamba’s en salade met gegrilde groenten was uitmuntend gekookt in de open keuken onder de bomen. Het aardige personeel en de loungemuziek maakte de avond helemaal compleet. Wat een topplek.

De volgende dag leek het ons leuk om een van de befaamde hippiemarkten te bezoeken. De grootste van Ibiza (Hippy Market Punta Arabi) was in de buurt dus besloten we daar te ankeren. Ondanks de vele toeristen deed de markt niet onder aan onze verwachtingen. Overal om je heen waren standjes met sierraden, doeken, kleding en andere leuke dingetjes in alle denkbare kleuren. Hier kan je je makkelijk een paar uur vermaken.

Vele armbandjes, enkelbandjes en kettinkjes voor Max en mij later, liepen we terug naar de bootOLYMPUS DIGITAL CAMERA.  Om verder te varen naar de grootste stad van Ibiza: Ibiza stad. Hier zou Max’ beste vriend Diederik de volgende dag bij ons op de boot stappen. Ons laatste avondje met zijn tweeën hebben we doorgebracht in Oldtown. Een prachtige boulevard, kleine gangetjes met leuke barretjes, overal muziek, lichtjes en veel gezelligheid.

De volgende dag kwam om half 8 ’s ochtends Diederik aan in de haven. Hij had de tickets voor Kygo in Ushuaia die avond meegenomen. Ushuaia is 1 van de grootse en vetste clubs in Ibiza. Het ligt aan een zwembad en het podium is immens. Het kriebelde dan ook, toen we door het bruisende partycentrum heen liepen. Eenmaal binnen waren we erg onder de indruk van de club en de sfeer. Dat was echter niet het enige waar we van onder de indruk waren: Max moest voor de eerste 3 biertjes 40 euro betalen… Ondanks de torenhoge prijzen hebben we een geweldige avond gehad.

Nadat we de volgende ochtend lekker hadden uitgeslapen, vertrokken we in de richting van Formenteira. Dit is een eiland dichtbij Ibiza en staat bekend om zijn rust en zijn prachtige stranden. Het werd een fijn tochtje met meer wind dan we verwacht hadden. Doordoor hebben we lekker gezeild en kon de motor uit blijven. Bij vertrek had ik de vislijn uitgegooid, want mijn droom was om op de zeilboot een keer mijn eigen verse vis te kunnen vangen en eten. Door onze amateuristische visuitrusting waren mijn verwachtingen echter niet erg hoog. Toch hoorde ik een paar uur later, terwijl ik op de punt aan het zonnen was, Max ineens roepen:

We hebben beet ! ! ! ! !

Ik rende naar de lijn en begon hem binnen te halen. En ik kon mijn geluk niet op. We hadden echt beet! Eenmaal aangekomen op Formenteira genoten we van de lunch: fresh fish. En tot mijn grote genoegen smaakte het ook nog eens fantastisch. In Formenteira zijn we een nachtje gebleven en hebben we vooral veel op het strand gelegen en onze ogen uitgekeken door alle indrukwekkende jachten om ons heen, zo lag er naast zeilboot Anne Marie het grootste privé jacht ter wereld.IMG_2564

Nu zijn we inmiddels weer in Ibiza stad en zijn mijn laatste paar daagjes zijn aangebroken. De boys zijn nu even weg om scooters te huren, zodat we zo lekker door Ibiza stad en door de bergen kunnen touren. Ik wil Max heel erg bedanken voor de geweldige tijd die ik hier heb gehad. Zijn liefde voor het zeilen is aanstekelijk en daardoor maakt hij het elke opstapper heel erg naar zijn zin. Ik vind het heel jammer dat ik overmorgen weer naar huis vlieg, maar ben blij met alles wat we samen mee hebben gemaakt!